Najwieksza w Polsce

Sieć sprzedaży
artykułów sanitarnych,
grzewczych i instalacyjnych!

Wyróżniają nas innowacje - Marcin Stawiany, Aliaxis

« wróć

Nowe produkty i budowa pozycji w kolejnych segmentach rynku. Aliaxis rozwija się w Polsce. Marcin Stawiany, Dyrektor Sprzedaży Działu Budowlano-Sanitarnego w koncernie Aliaxis, opowiada o tym procesie i wyjątkowych realizacjach, w których producent brał udział.

Ponieważ czytają nas nie tylko instalatorzy ale także pracownicy i właściciele Hurtowni Partnerskich, to trzeba wyjaśnić: do niedawna znali Cię z łódzkiej centrali SBS. Pozwolę sobie w ich imieniu nieco prywatnie zapytać: jak to jest przejść z roli osoby, która decyduje o zakupach w dużej grupie jaką jest SBS do roli kogoś, kto zajmuje się zarządzaniem sprzedażą w międzynarodowym koncernie jakim jest Aliaxis?

 

Marcin Stawiany: Jest mi niezmiernie miło, że zostałem zaproszony do rozmowy w „Magazynie Grupy SBS”. Chyba nie sądziłem jeszcze kilka lat temu, że znajdę się po tej drugiej stronie. Na pewno jest to zupełnie inna perspektywa. Po pierwsze Grupa SBS to firma dystrybucyjna, natomiast koncern Aliaxis to firma produkcyjna. Jedna z największych na świecie, jeśli chodzi o systemy instalacyjne z tworzyw sztucznych. Natomiast samo przejście z obszaru zakupów do sprzedaży było bardzo płynne. Myślę, że główną rolę odegrała tutaj kwestia znajomości samej branży, produktów, jak i klientów – zarówno firm wykonawczych, jak i dystrybutorów. Poza tym uważam, że obszar zakupów wiąże się ściśle ze sprzedażą i na odwrót.

 

Zanim zaczniemy mówić o Aliaxis, ustalmy, jakie znaczenie dla polskiego rynku instalacyjnego ma marka Nicoll, którą zapewne wielu naszych Czytelników kojarzy.

W grupie Aliaxis marka Nicoll to przede wszystkim lider na rynku francuskim z blisko  sześćdziesięcioletnim doświadczeniem jeśli chodzi o systemy kanalizacyjne z PVC, systemy odwodnień liniowych wewnętrznych jak i na zewnętrznych, a także systemów syfonowych z innowacyjnymi rozwiązaniami objętymi patentami. Na rynku polskim produkty Nicoll są znane głównie za sprawą syfonów. Posiadamy unikalne rozwiązania, które instalatorowi dają łatwość i szybkość montażu, świetny wygląd materiałów użytych do produkcji, ale co najważniejsze: bezpieczeństwo użytkowania. Te zapewnia technologia Co-Injection, czyli trwałe połączenie uszczelek wykonanych z TPE (termoelastomer) z korpusem syfonu wykonanym z PP (polipropylen).

 

Od ponad roku jesteś Dyrektorem Sprzedaży w Grupie Aliaxis. Jakie jeszcze marki możemy kojarzyć z portfela Waszej grupy?

Zacznijmy od tego, że w Polsce Aliaxis to trzy segmenty – budowlano-sanitarny, za który odpowiadam, ale też infrastruktura i przemysł. W części budowlano-sanitarnej naszym głównymi obszarami zainteresowania są systemy kanalizacyjne – system dBLUE, czyli system kanalizacji niskoszumowej o parametrach 16dB przy przepływie 4 l/s, i poniżej 10dB przy mniejszych przepływach. Warto tutaj zaznaczyć, iż jesteśmy jedynym polskim producentem, który w pełni produkuje takowy system na terenie kraju – w naszym zakładzie w Oleśnicy powstają rozwiązania w zakresie średnic od DN40 do DN200 wraz ze średnicami nietypowymi czyli 90 i 125. W systemie dBLUE posiadamy także unikatowe rozwiązanie jakim jest kształtka Akavent, która umożliwia jednocześnie odpływ zanieczyszczeń jak i dodatkowe napowietrzenie instalacji, co zwiększa przepustowość pionów. Dzięki temu rozwiązaniu w budynkach wysokościowych, Wykonawca nie musi prowadzić drugiego pionu wentylacji równoległej, co z kolei prowadzi do bardzo dużych oszczędności dla inwestora.

Kolejnym systemem jest Amax Pro. To system kanalizacji wewnętrznej trójwarstwowej wykonanej z polipropylenu o właściwościach niskoszumowości. Od konkurencji odróżnia nas to, iż w naszych rurach warstwa wewnętrzna jest biała. W trakcie inspekcji daje to możliwość łatwiejszego zlokalizowania zatorów, dzięki lepszemu kontrastowi przy użyciu kamery.

Trzecim systemem, jest system Akasison. Służy do podciśnieniowego odwonienia dachów, wykonywany jest w technologii zgrzewanego PE-HD. Rury do systemu także produkowane są w fabryce w Oleśnicy. Natomiast kształtki, wpusty i system zawieszeń produkuje nasza firma Akatherm w Holandii.

Ostatnim rozwiązaniem są syfony Nicoll, o których już rozmawialiśmy. Dla segmentów z zakresu przemysłu i infrastruktury, nasze kluczowe marki to FIP oraz Frialen.

W ilu krajach działa grupa? Czy wszystkie marki grupy Aliaxis funkcjonują w Polsce?

Grupa działa w ponad 40 krajach na całym świecie. Aliaxis to 3,1 mld euro przychodu, ponad 15 tysięcy pracowników, 70 zakładów produkcyjnych z ponad 600 liniami wytłaczającymi oraz 100 centrów dystrybucyjnych. Oczywiście nie wszystkie marki funkcjonują na terenie Polski, chociażby ze względów regionalnych, rozwiązań jakie w danym kraju występują, przyzwyczajeń klientów czy wykonawców. Natomiast mogę powiedzieć, że Grupa ma ogromne możliwości i na pewno część z tych rozwiązań będziemy starali się wdrożyć w ciągu najbliższych lat.

 

Zbliżamy się do 2022 roku, czy przewidujecie jakieś nowości? Jakie rozwiązania będziecie lansować w nadchodzących miesiącach?

Rąbka tajemnicy odsłoniłem przy okazji odpowiedzi na poprzednie pytanie. Mogę natomiast powiedzieć, że na pewno położymy bardzo duży nacisk na syfony. Mamy tutaj kilka świetnych rozwiązań, które będziemy starali się uwypuklić na rynku. To chociażby nasz najnowszy produkt – syfon Magnatech. Poza tym na pewno ważne będą zewnętrzne odwodnienia liniowe Connecto i Kenadrain, gdzie posiadamy bardzo szeroki zakres produktów – od odwodnień lekkich klasy A15 do odwodnień do zastosowań ciężkich o klasie E600. Co do systemów kanalizacyjnych, przyszły rok to także duży nacisk na dalszy rozwój kanalizacji Amax Pro. Widzimy tutaj na pewno jeszcze ogromne możliwości, które chcemy wykorzystać.

 

Wspieracie swoją wiedzą i doświadczeniem największe inwestycje w Polsce. Czy możesz podzielić się informacjami chociaż o jednej z nich?

Przy okazji tego pytania chciałbym powiedzieć, że Aliaxis to ludzie, którzy stoją za sukcesami, które osiągamy, to przede wszystkim. Jeśli chodzi o inwestycje, to na pewno na pierwszy plan w tym roku wysuwa się hala realizowana w dwóch miejscowościach. Tak to nie błąd: ze względu na swoje rozmiary ten kompleks magazynowy obejmuje tak ogromny obszar. To 5 hal magazynowych o powierzchni od 19 do 55 tys. m kw. Sumaryczna projektowana powierzchnia dachów to około 18 ha natomiast całkowita długość rurociągów przewidzianych do zamontowania to 11,5 km i 480 sztuk wpustów dachowych. Projektowanie tego było trudne nie tylko z uwagi na rozmiary, ale też bardzo trudne ze względu na niezwykle szybkie tempo realizacji i konieczność uniknięcia kolizji z instalacjami tryskaczowymi. Musieliśmy wielokrotnie przeliczać instalację, ponieważ przy tak krótkim czasie realizacji nie ma możliwości zaprojektowania jej bez kolizji. Wobec tego w trakcie realizacji bardzo często pojawiała się konieczność dostosowania obliczeń do napotykanych w trakcie trudności.Ten projekt pokazuje nasz profesjonalizm i umiejętność dostosowania się ze zmianami projektowymi do aktualnie trwających prac. Ale co najważniejsze: także czas reakcji. Z punktu widzenia wykonawcy jest to kluczowe.

 

Czego życzysz naszym Czytelnikom na nadchodzący rok?

Chciałbym życzyć przede wszystkim zdrowia. To najważniejsze. Ponadto stabilizacji i powrotu do normalności. Niech te nadchodzące Święta będą dla wszystkich czasem spędzonym w rodzinnym gronie, czasem odpoczynku i nabrania sił na kolejny rok, który miejmy nadzieję będzie spokojniejszy od tego, który właśnie mija. Życzę także spełnienia marzeń zarówno na płaszczyźnie zawodowej ale także i prywatnej.

 

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Dominika Ciurzyńska.

Wywiad został opublikowany w wyd. IV/2021 "Magazynu Grupy SBS"

Media branżowe
https://instalreporter.pl/
Magazyn Grupy SBS
https://www.ogrzewnictwo.pl/
Szukaj