Rekordowe wyniki sprzedaży Grupy SBS w 2016 r.
Najlepsze wyniki sprzedaży w historii, bardzo wysoki przyrost i jeszcze lepsze prognozy na 2017 r. – mowa o Grupie SBS, największej w Polsce sieci sprzedaży artykułów instalacyjnych, sanitarnych i grzewczych. Takie wnioski płyną z analizy działalności firmy w 2016 r.
O ile dokładnie przyrosła sprzedaż w SBS? Jakie były przyczyny tego sukcesu? Jakie prognozy Grupa SBS ma na 2017 r. i z czego one wynikają?
ROK 2016 W GRUPIE SBS
W naszym kraju rok 2016 w szeroko pojętej branży budowlanej nie należał do najlepszych. Według danych podanych przez Eurostat, w odniesieniu do rekordowego 2013 r. rynek ten spadł w najsłabszym, IV kwartale 2016 r., o aż 21%. Wpłynęły na to m.in. opóźnienia w wykorzystaniu funduszy unijnych oraz zmiany prawne skutkujące późniejszym ogłoszeniem wielu przetargów.
Na tym tle bardzo dobrze wypadało budownictwo mieszkaniowe. Jak podaje GUS, w okresie styczeń-wrzesień 2016 r. oddano do użytku 112 337 mieszkań, co jest wynikiem o 10,9% lepszym niż w analogicznym okresie 2015 r.
Mimo tych rynkowych wahań, po czterech kwartałach 2016 r. SBS sp. z o.o. może się pochwalić rekordowym wynikiem jeśli chodzi o przychody ze sprzedaży. Za cały 2016 r. wyniosły one bowiem aż 548 mln zł netto. W porównaniu do 2015 r., kiedy to przychody ze sprzedaży wynosiły 499 mln zł netto, jest to niebagatelny, ok. 10-procentowy wzrost.
Warto przy tym podkreślić, że przychody całej Grupy SBS w 2016 r. wyniosły aż 1,2 mld zł netto (w 2015 r. – 1,1 mld zł netto).
SPRZEDAŻ KTÓRYCH PRODUKTÓW NAJBARDZIEJ WZROSŁA?
Dla tych, którzy mają dość szarej, zasmogowanej zimy, mamy dobrą informację: w 2016 r. sprzedaż kotłów gazowych marki Keller, będącej marką domową Grupy SBS, wzrosła o aż 158%. Widać z tego, że odbiorcy coraz chętniej rezygnują z urządzeń opalanych węglem, co znacząco wpływa na ograniczenie emisji do środowiska szkodliwych substancji.
Jak wynika z analiz Grupy SBS, Polacy coraz chętniej inwestują także w zakup i montaż ogrzewania podłogowego, które jest jedną z najzdrowszych metod ogrzewania pomieszczeń. Przyrost sprzedaży w tej grupie produktów dla marki Keller w 2016 r. wynosił 67%.
Warty podkreślenia jest też znaczny wzrost sprzedaży pomp ciepła Keller. Z jednej strony jest on spowodowany wprowadzeniem do oferty dwóch nowych modeli tych urządzeń (Keller HP 255 i Keller HP 305), z drugiej zaś – coraz większym skierowywaniem uwagi Polaków na ekologiczne, odnawialne źródła energii.
PERSPEKTYWY SPRZEDAŻY GRUPY SBS NA 2017 R.
Według ekspertów biorących w udział Ankiecie Makroekonomicznej Narodowego Banku Polskiego, w bieżącym roku tempo wzrostu PKB w naszym kraju będzie wynosiło w granicach 2,7-3,4%. Stopa bezrobocia zmaleje do 8%, a towarzyszył jej będzie także wzrost wynagrodzeń brutto o 4,6%. Warto przy tym podkreślić, że już od początku stycznia 2017 r. wzrosła nie tylko płaca minimalna (do 2 000 zł brutto), ale i stawka godzinowa dla osób pracujących na umowach zlecenia, umowach o świadczenie usług oraz samozatrudnionych, która wynosi obecnie 13 zł brutto. Wszystko to z pewnością wpłynie na poprawę jakości życia Polaków oraz na zwiększoną liczbę remontów.
Dodajmy do wzorowe zarządzanie procesem sprzedaży wyróżniające Grupę SBS, a otrzymamy twarde podstawy do tego, by z optymizmem patrzeć na 2017 r.
Mimo to mamy świadomość, że poprawienie znakomitych wyników sprzedaży osiągniętych w 2016 r. (aż 548 mln zł netto, wzrost o ok. 10%) stanowi duże wyzwanie. Dlatego też Grupa SBS w 2017 r. zamierza skoncentrować się na rozszerzeniu oferty zarówno o nowe produkty, jak i o współpracę z nowymi producentami. – mówi Prezes SBS Sławomir Maciejewski. – W 2017 r. dla Grupy SBS kluczowa będzie również współpraca z Instalatorami, firmami wykonawczymi oraz firmami handlowymi. Ich czynny udział w programie lojalnościowym Integris+ oraz korzyści dostarczane dzięki nagrodom w nim dostępnym także pomogą w osiągnięciu jeszcze lepszego wyniku sprzedażowego.