Najwieksza w Polsce

Sieć sprzedaży
artykułów sanitarnych,
grzewczych i instalacyjnych!

Magdalena Tokarczyk-Cyran, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Armatura Kraków: Tradycja zobowiązuje

« wróć

Jakiś czas temu było głośno o Waszej akcji: „Kup produkty marki KFA Armatura, a w pakiecie dostaniesz usługę hydraulika, który w razie awarii przyjdzie na ratunek”. Czy rzeczywiście ta forma działań się sprawdza i klienci z niej korzystają? Jakie są dokładnie warunki tej akcji i czy nadal można z niej korzystać?

Magdalena Tokarczyk‑Cyran, Armatura Kraków: Kampania promocyjna nazywana przez nas Akcją Hydraulik była strzałem w  dziesiątkę. Ktoś powie: chwyt marketingowy. Pewnie i  tak [śmiech]. Jednak kiedy tworzyliśmy tę ofertę, mieliśmy na uwadze potrzeby naszych Klientów. Kogo z nas nie spotkała awaria instalacji? Ubezpieczenie AC Hydraulik to realna pomoc w takiej sytuacji i spora oszczędność. Usługi fachowca, szczególnie w awaryjnej sytuacji nie są tanie. Jest to po prostu komfortowe rozwiązanie. Jak to działa? Wystarczyło kupić baterię z nowej oferty marki, zarejestrować paragon na stronie kampanii i… już. Darmowe, roczne ubezpieczenie trafiło w nasze ręce. I gdyby pękł nam wężyk od pralki, albo gdyby spod wanny polała się woda, wystarczy zadzwonić do PZU, a fachowiec przyjedzie do nas i naprawi co trzeba. W ramach pakietu przy‑ sługują dwie takie wizyty w ciągu roku, a na‑ prawy mogą dotyczyć jakiejkolwiek awarii instalacji wodno‑kanalizacyjnej lub centralnego ogrzewania.  Akcję realizowaliśmy do czerwca, ale sądzę, że jeszcze ją powtórzymy.

Armatura Kraków to marka znana od dziesięcioleci. Posiadacie Państwo w swojej bogatej ofercie zarówno produkty dla klienta indywidualnego, jak również takie, których odbiorcami są instalatorzy. Jak tworzycie produkty dla tak różnych grup docelowych? W których segmentach produktowych odnotowujecie obecnie największe wzrosty?

Tak naprawdę każdy odbiorca oczekuje podobnych cech: niezawodności i komfortu. Jasne, że komfort jest rozumiany inaczej przez instalatora, a inaczej przez klienta indywidualnego. Staramy się jednak, by nasze rozwiązania były odpowiednie dla każdej z tych grup. Na pewno kluczowym produktem dla instalatorów w naszej ofercie jest grzejnik aluminiowy, do którego zalet udaje nam się przekonywać coraz większą grupę odbiorców. Wiemy, że doceniają oni jakość naszych grzejników, potwierdzoną najdłuższą na  rynku, bo aż 20‑letnią gwarancją. Grzejnik to właśnie ten produkt z naszej oferty, na którym stale odnotowujemy wzrosty sprzedaży, co oczy‑ wiście bardzo nas cieszy. Z  kolei klienci indywidualni to  bezpośredni odbiorcy baterii. Stawiają oczywiście na  design, ale też na  wieloletnią, bezawaryjną pracę czy dostępność części zamiennych. Z  myślą o  użytkownikach finalnych wprowadzamy nasze nowości, takie jak antybakteryjny grzejnik z jonami srebra czy też nowe, ciekawe rodziny baterii. 

 

Trend eko jest obecnie absolutnym must have. Także w Państwa ofercie można znaleźć produkty, które pozwalają zaoszczędzić wodę. Spróbujmy ocenić ich odbiór na rynku. Czy może Pani wskazać jak prezentuje się sprzedaż tych produktów na tle innych?

W  pełni się zgadzam. Ekologia jest ważna, a oszczędzanie wody szczególnie. Warto uświadomić sobie, że zasoby wody w Polsce są na poziomie… Egiptu. Jesteśmy krajem z jednymi z najmniejszych zasobów wody w Europie. Naprawdę musimy ją oszczędzać. Oprócz wprowadzania do naszej oferty produktów eko, między innymi serii baterii oszczędnościowych Mokait wyposażonych w specjalny napowietrzacz SLC RUB CLEAN, który mocno ogranicza zużycie wody, stawiamy na edukację. Na naszym instagramowym profilu prowadzimy cykl informacyjny pod hasłem LESS WASTE, a także uczymy dzieci w przedszkolach i szkołach na Podkarpaciu, jak każdego dnia oszczędzać wodę. Czy sprzedaż produktów ekologiczych rośnie? Tak i myślę, że ten trend będzie mocno przybierał na sile, bo coraz więcej osób zwraca uwagę na to, jak ważna jest troska o środowisko.

 

Armatura to także design. Jaką rolę pełni on u Państwa? Czy cały czas śledzicie trendy i macie sztab osób, który podąża za pojawiającymi się trendami? Czy podchodzicie do tego nieco inaczej?

Design to dla nas przede wszystkim funkcjonalność, czyli komfort dla użytkowników naszych produktów. Myślę, że najlepiej od‑ daje to cytat Steva Jobsa: Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works. Nie chodzi tylko o estetykę, ale o to, jak dany produkt działa – czy jest wygodny? Ergonomiczny? Spełnia swoje funkcje? Wprowadzając na rynek nowe baterie szukamy rozwiązań komfortowych. I tak na przy‑ kład seria baterii Morganit: wygląda super, doskonale pasuje do wnętrz w stylu industrialnym i nowoczesnym, ale kubiczny kształt uchwytu to przede wszystkim ergonomia – nie ślizga się w mokrej dłoni. Innym przykładem jest innowacyjna bateria wannowa Angelit, w której wyeliminowaliśmy przełącznik natrysku. Wpływa to znacząco na wygląd baterii, która bez tego dodatkowego elementu jest bardzo elegancka, a równocześnie znacz‑ nie łatwiejsza w czyszczeniu i wygodniejsza w użytkowaniu. Podsumowując, trendy są dla nas ważne i staramy się oczywiście śledzić je na bieżąco, ale wierzymy, że stałym trendem jest komfort użytkowania i dlatego zawsze jest on obecny w naszych produktach.


Armatura Kraków to niemal stuletnia historia. Jak zarządza się firmą z tak ogromnymi tradycjami?

Jak każdą dużą firmą – niełatwo [śmiech]. Ale faktycznie tradycja zobowiązuje, staramy się nawiązywać do dobrych wzorców, korzy‑ stać z tego długiego doświadczenia. Są w naszej firmie osoby, które pracują ponad 40 lat! To wspaniałe słuchać historii o tym, jak Armatura się zmieniała i rozwijała. W tym roku obchodzimy nasze 97 urodziny, dlatego prosimy życzyć nam 200, a nie 100 lat.

 

Jakich nowości możemy się spodziewać? Jakie kolejne działania chcecie Państwo podjąć w najbliższym czasie?

Za nami duże, bardzo innowacyjne wdrożenie, czyli grzejnik antybakteryjny. Jest to całkowita nowość na polskim rynku, która powstała we współpracy z firmą AkzoNobel oraz laboratoriami BioCote. Grzejnik jest po‑ kryty specjalną powłoką Interpon AM produkowaną właśnie przez AkzoNobel. Powłoka ta zawiera technologię przeciwdrobnoustrojową BioCote®. Jest to środek z aktywnymi jonami srebra, który zapobiega rozmnaża‑ niu się i przetrwaniu drobnoustrojów, takich jak bakterie, pleśnie oraz grzyby. Wierzmy, że ten produkt zostanie ciepło przyjęty w rynku. W planach mamy nowe rodziny baterii łazienkowych i kuchennych, a także dalszy rozwój produktów z obszaru armatury centralnego ogrzewania oraz zaworów. Co  ważne, jesteśmy w  trakcie rebrandingu. Całkowitą metamorfozę przechodzą nasze opakowania: nowa wersja jest minimalistyczna, czytelna. Postawiliśmy na kolor granatowy, który w semantyce kolorów oznacza bezpieczeństwo i  zaufanie – chcemy, aby użytkownicy naszych produktów czuli się z nimi komfortowo. Dodaliśmy popielaty kolor kamienia/betonu, obecnie modny do‑ datek nowoczesnych wnętrz, symbolizujący ochronę i spokój. A dla fanów naszej kratki, która od lat była wyróżnikiem naszych opakowań zostawiliśmy jej fragment, ale również odświeżyliśmy jej wygląd nadając mu lekkości.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Dominika Ciurzyńska.

 

Materiał został opublikowany w wyd. III/2019 "Magazynu Grupy SBS": https://www.grupa-sbs.pl/aktualnosci/magazyn-grupy-sbs-iii/2019-zapraszamy-do-lektury-najnowszego-wydania 


Media branżowe
https://instalreporter.pl/
Magazyn Grupy SBS
https://www.ogrzewnictwo.pl/
Szukaj