Najwieksza w Polsce

Sieć sprzedaży
artykułów sanitarnych,
grzewczych i instalacyjnych!

Łukasz Gwiazdowski - Dyrektor Zarządzający Vaillant Group: Polski rynek kotłów kondensacyjnych i pomp ciepła rośnie, a my razem z nim

« wróć

Ścisła współpraca z kluczowymi partnerami handlowymi oraz umacnianie pozycji w świadomości marki wśród instalatorów i klientów końcowych to filary strategii biznesowej Vaillant Group. O priorytetach firmy i tendencjach rynkowych w branży instalacyjno-grzewczej mówi Łukasz Gwiadowski, Dyrektor Zarządzający Vaillant Group.

SBS: Za Panem pierwszy kwartał współpracy z Vaillant Group na stanowisku dyrektora zarządzającego i pierwsze miesiące w nowej branży. Jak Pan ocenia branżę grzewczą?

Łukasz Gwiazdowski: Nasza branża rozwija się bardzo dynamicznie. W ostatnim czasie, widoczny jest bardzo silny wzrost rynku. Trzeci i czwarty kwartał 2017 należały do najlepszych w branży instalacyjno-grzewczej od kilku lat, co znacząco przekłada się na wyniki i zadowolenie wszystkich działających na rynku. Na tak duże wzrosty w branży instalacyjno-grzewczej ma wpływ szereg czynników. Obok znaczących wzrostów w budownictwie mieszkaniowym, pojawiło się wiele lokalnych programów walki z zanieczyszczeniem powietrza. Pozwala to bardzo pozytywnie patrzeć w przyszłość w perspektywie kolejnych 2-3 lat.

Czy widzi Pan podobieństwa między poprzednią branżą, w której Pan działał – elektroniki użytkowej a branżą grzewczą?

Widocznych jest kilka analogii do branży elektroniki użytkowej sprzed 10 lat, szczególnie sprzętu AGD do zabudowy. Największe podobieństwa to model biznesu, rozdrobniona dystrybucja, w którym kluczową rolę odgrywał tradycyjny, 3-stopniowy model sprzedaży, z wiodącą rolą salonów mebli kuchennych i projektantów wnętrz. W  ostatnich latach, na rynku elektroniki użytkowej nastąpiło bardzo dużo zmian. Silna konkurencja doprowadziła do mocnej konsolidacji rynku. Obecnie pięciu największych operatorów na rynku (dystrybucja, sieci detaliczne) realizuje ponad 90% obrotu całego rynku.

Grupa Vaillant odnotowała duży przyrost w 2017 roku w stosunku do roku 2016. Jakie czynniki temu sprzyjały?

Vaillant Saunier Duval Sp. z  o.o. to stabilna firma o mocnej i ugruntowanej pozycji rynkowej, działająca w Polsce od 25 lat. Silne marki, przede wszystkim Vaillant, doskonała oferta produktowa połączona z odpowiednią strategią sprzedaży i  marketingu, przyniosła bardzo dobre efekty, szczególnie w czwartym kwartale ubiegłego roku. Oczywiście, pozytywny trend rozwoju rynku również przyczynił się do osiągnięcia bardzo dobrych wyników.

Jakie plany na rok 2018 mają marki Vaillant i Saunier Duval?

Nasze plany biznesowe są ambitne, oparte na najważniejszych filarach naszej strategii handlowej, której głównym założeniem jest ścisła współpraca z  kluczowymi partnerami handlowymi z zachowaniem aktualnego modelu dystrybucji oraz umacnianie naszej pozycji i świadomości marki u najlepszych instalatorów i klientów końcowych. Założenia na 2018 rok to kontynuacja dotychczasowej, długofalowej strategii, która przyniosła bardzo dobre efekty w roku ubiegłym, wzmocniona o dodatkowe elementy w  obszarze produktów, sprzedaży i  marketingu. Jeśli chodzi o markę Vaillant, chcemy utrzymać świetną pozycję w segmencie urzą- dzeń kondensacyjnych oraz umacniać naszą obecność w segmencie OZE. Plany dla marki Saunier Duval to m. in. poszerzenie oferty produktowej o rozwiązania bazujące na OZE.

Kwestia smogu jest ostatnio bardzo często podnoszona. Także Państwo w komunikacji z odbiorcami często poruszacie ten temat. Jak ocenia Pan rynek kondensacyjnych kotłów gazowych i pomp ciepła? Jak widzi Pan ten rynek w najbliższych latach?

Polski rynek kotłów kondensacyjnych i pomp ciepła rośnie, a  my razem z  nim. Niezwykle pozytywnie oceniam realizację przyjętych w  ubiegłych latach przez Vaillant Saunier Duval kierunków działań. Z pewnością, przyczyniła się do tego aktualna koniunktura gospodarcza w budownictwie, ale też, po przełomowym roku 2016, sytuacja w podej- ściu do działań antysmogowych. Działanie w kierunku likwidacji niskiej emisji i stosowania wysokoefektywnych urządzeń grzewczych stało się faktem i codziennością. Rola, jaką odgrywają tutaj autoryzowani instalatorzy Vaillant i  Saunier Duval jest dla nas kluczowa. Szkolenia dla instalatorów sprawiły, że są oni najlepszymi ambasadorami nowych trendów technologicznych na rynku. Jesteśmy firmą odpowiedzialną i czujemy się również odpowiedzialni za nasz klimat i środowisko. Nasza nowa wizja „W trosce o lepszy klimat” obliguje nas do działań oraz oferowania produktów tak, aby wspierać ograniczenie smogu w Polsce. Jestem przekonany, że nasza oferta przyczynia się do realizacji tego celu.

„Komfort w moim domu, w każdym miejscu na świecie” – nowa kampania Vaillanta pokazuje mieszkańca dalekiej północnej Szwecji, 235 km od koła podbiegunowego, który ma 80 lat i jest odpowiedzialny za stację meteorologiczną – proszę powiedzieć więcej o tej akcji.

Jest to kampania ocieplająca wizerunek marki Vaillant, a także potwierdzająca wysoką jakość i niezawodność naszych pomp ciepła. Ake jest ciekawą postacią, na której od lat można polegać. Jest odpowiedzialny, po- święca się swojej pracy, jest wesoły i czasem zabawny. Jednocześnie czuje się samotny jako jedyny mieszkaniec Naimakka. W dalszych odsłonach kampanii, Ake zainstaluje naszą pompę ciepła, aby ocieplić miejscowość Naimakka, by przyciągnąć gości. Praca pompy ciepła w tak ekstremalnych warunkach świadczy o  niezawodności naszych urządzeń. Zapraszam do śledzenia dalszych losów Ake na Facebooku, YouTube oraz naszym serwisie www.

Współpraca z Grupami handlowymi to jeden z aspektów Państwa działań na rynku. Jak Pan ocenia tę sferę aktywności?

Współpraca z  Grupami, jaki i  pozostałymi Klientami na rynku jest dla nas bardzo waż- na i kluczowa. Trzystopniowa strategia dystrybucji wymaga od nas ścisłej, partnerskiej i transparentnej współpracy z ze wszystkimi operatorami na rynku. Partnerstwo, o którym mówię oznacza wspólne działanie w obszarze produktów, sprzedaży i marketingu, któ- rego najważniejszym celem jest zyskowny rozwój dla każdej ze stron. Uważam, że nasza stabilna polityka handlowa, którą realizujemy od lat zapewnia wspomniane wyżej korzyści dla współpracujących z nami Partnerów oraz naszej firmy. Jesteśmy przewidywalnym partnerem, z któ- rym warto współpracować, by osiągać założone cele biznesowe.

Dziękuję za rozmowę.

Materiał z wydania I/2018 "Magazynu Grupy SBS"

Media branżowe
https://instalreporter.pl/
Magazyn Grupy SBS
https://www.ogrzewnictwo.pl/
Szukaj