Najwieksza w Polsce

Sieć sprzedaży
artykułów sanitarnych,
grzewczych i instalacyjnych!

Ekologia jest na topie - wywiad z Mateuszem Zamojskim

« wróć

Jak długo marka jest na rynku?

Mateusz Zamojski, Dyrektor w firmie Wobet-Hydret: Założenie firmy przypada na końcówkę lat 80. Od początku istnienia firmy zajmujemy się produkcją związaną z wodą i ściekami. W swojej historii mamy zarówno kopanie studni głębinowych, produkcję elementów betonowych, jak i zbiorników z żywicy poliestrowej. W 2008 roku podjęliśmy decyzję aby postawić na nowoczesne technologie, rozpoczęliśmy produkcję oczyszczalni ścieków z polietylenu wysokiej gęstości. Dzięki ciągłym inwestycjom w nowoczesny park maszynowy, jak i zbieranym przez lata doświadczeniom, jesteśmy w stanie dostarczać urządzenia na najwyższym poziomie. 

Od dłuższego czasu zarządza Pan firmą. Jakie wyzwania i jakie decyzje Pan podejmował? 

Zdobywałem doświadczenie pokonując poszczególne szczeble zatrudnienia w firmie. Jestem pracownikiem, który zna firmę od przysłowiowej „podszewki”. Poznałem procesy funkcjonowania firmy na każdym etapie jej działania od produkcji, poprzez montaż i sprzedaż. Największym wyzwaniem było precyzyjne określenie kierunku, w którym mamy podążać. Aktualnie postawiliśmy mocno na to, by podkreślić naszą rolę jako czołowego producenta oczyszczalni w kraju. Podpisanie umowy z Grupą SBS otworzyło nam nowe możliwości. Duża sieć dystrybutorów w połączeniu z firmą, która działa na rynku od lat i cały czas się rozwija – to wzbudza zaufanie u klientów. Dodajmy do tego, że zarówno my jako producent, jak i Grupa SBS stanowimy polski kapitał. To ważny argument dla naszych klientów, którzy sami działając lokalnie bardzo cenią sobie współpracę z rodzimymi firmami.

Trend eko jest mocno zauważalny i lansowany, zwłaszcza w kontekście OZE. Nie mniej jednak i Wasze rozwiązania mają charakter proekologiczny. Czy odnotowujecie coraz większe zainteresowanie Waszymi produktami w tym kontekście?

W naszych czasach ekologia jest na topie w każdej dziedzinie życia. Ludzie są coraz bardziej świadomi potrzeb i zagrożeń związanych ze środowiskiem. Coraz mniej ludzi jest chętnych do wylewania ścieków na swoje pole, tak jak to odbywało się jeszcze kilka lat temu. Są świadomi, że zanieczyszczając otoczenie niszczą zdrowie swoje i swoich dzieci. Jeśli tylko jest taka możliwość, starają się zastąpić szambo przydomową oczyszczalnią ścieków. Dla nieprzekonanych co do ekologii są też argumenty finansowe. Oczyszczalnia zapewnia możliwość legalnego odprowadzenia do gruntu ścieków, które są oczyszczone i nie zagrażają naszemu zdrowiu. Dodatkowo uruchamiane są programy zarówno ogólnopolskie, jak i lokalne umożliwiające uzyskanie dofinansowania na zakup i montaż przydomowej oczyszczalni. Ekologia w połączeniu z argumentami finansowymi powoduje, tak jak w przypadku OZE, wzrost całego segmentu rynku. 

Duże znaczenie w bieżącej działalności promującej Waszą markę mają targi. W których najchętniej bierzecie udział?

Dzielimy targi na dwie kategorie – branżowe, gdzie spotykamy się z naszymi partnerami biznesowymi oraz targi budowlane i rolnicze, gdzie spotykamy się z klientem końcowym. Targi branżowe, które najchętniej odwiedzamy to te organizowane przez Grupę SBS oraz targi WOD‑KAN w Bydgoszczy. Tam docieramy do osób zainteresowanych konkretnym produktem. Przy postawieniu przede wszystkim na produkcję, o czym mówiłem wcześniej, jest to dla nas idealne, ponieważ spotykamy się z przedstawicielami hurtowni i składów budowlanych. Możemy nawiązać nowe kontakty, przedstawić swój produkt niezdecydowanym czy odpowiedzieć na konkretne pytania tym, którzy już sprzedają nasze produkty.

Targi budowlane i rolnicze to z kolei miejsce gdzie bardziej kładziemy nacisk na wsparcie firmy działającej na danym terenie, gdyż to ona ostatecznie będzie tego klienta obsługiwać. Pokazujemy odwiedzającym naszą markę i produkty. Podpowiadamy rozwiązania, a na końcu informujemy, gdzie na miejscu, w sąsiedztwie mogą je nabyć. Wiele osób mimo tego, że żyjemy w dobie internetu ceni sobie możliwość zobaczenia i dotknięcia produktu, który chcą kupić. To w połączeniu z siecią składów na terenie całej Polski daje naprawdę dobre efekty.

W ofercie firmy można m.in. znaleźć oczyszczalnię z typoszeregu „ZBS”. Jest to sprawdzony produkt, od kilku lat obecny na rynku, działający w technologii SBR. Oczyszczalnie te mogą być dostępne w kilku wariantach. Dla przykładu ZBS‑6C to oczyszczalnia o bardzo dużym potencjale dla większości rodzin w Polsce. Może obsłużyć do 6 osób, a dzięki zaawansowanemu sterowaniu, zmniejszenie ilości użytkowników w pierwszej fazie nie wpłynie negatywnie na jakość oczyszczania. W wariancie KP (komora pompowa) zamontowana jest pompa oraz istnieje możliwość zastosowania dwupłaszczowego zbiornika. Umożliwia to przepompowanie do nasypu bez dodatkowego zbiornika oraz daje zwiększoną odporność. Dodatkowo ZBS posiada możliwość zainstalowania modułu GSM, pozwalającego na wysyłanie informacji o alarmach czy nadchodzącym okresie serwisowym.

W dniach 25 i 26 kwietnia na Targach Grupy SBS można było się z Wami spotkać. Jak oceniacie 7. edycję?

Po raz drugi uczestniczyliśmy w tych targach, i muszę podkreślić, że zarówno pod względem organizacyjnym, jak i korzyści z uczestnictwa, jest to jedna z najlepszych imprez, w jakich mamy okazję brać udział. Doceniamy bezpośredni kontakt, rozmowy biznesowe i integrację z przedstawicielami hurtowni. Obustronną wymianę doświadczeń, z której my możemy czerpać bardzo wiele informacji na temat potrzeb klienta, z którym to właśnie właściciele i pracownicy hurtowni mają codzienny kontakt. Dzięki temu możemy przygotowywać naszą ofertę dopasowaną do danej Hurtowni Partnerskiej Grupy SBS, bo zapotrzebowanie nie zawsze bywa identyczne.

Jakiego typu inwestycje obsługujecie najczęściej? Jaki profil ma wasz klient końcowy?

Jeśli chodzi o odbiorcę końcowego, to na pierwszym miejscu jest klient indywidualny, który buduje dom lub ten dom już ma i chce rozwiązać problem ścieków czy wody deszczowej. Dostarczamy również produkty na większe inwestycje, np. szkoły czy zakłady produkcyjne. Tam trafiają duże oczyszczalnie, separatory tłuszczu i koalescencyjne, zbiorniki przeciwpożarowe i zagospodarowania wody deszczowej. Coraz częściej gminy decydują się na zastępowanie przyszkolnych szamb oczyszczalniami. Magazynowanie wody deszczowej to dla każdego, od osoby fizycznej po korporację, świetny interes. Zamiast zużywać (i za nią płacić) wodę pitną z wodociągu, sami gromadzimy wodę do podlewania ogrodu. Poza aspektami środowiskowymi zaobserwować można w takim działaniu długofalowe inwestycje nastawione na znaczące oszczędności. Pamiętać należy, że duża część z tych klientów przechodzi przez Hurtownie Grupy SBS. Współpraca z Wami rozwija się naprawdę bardzo dynamicznie.

Jakie są najczęściej zadawane pytania dotyczące Waszych produktów?

Najczęściej ludzie pytają o to, który z produktów najlepiej spełniłby ich potrzeby, a w drugiej kolejności, jak go prawidłowo obsługiwać. Na wszystkie te pytania, wyczerpujących odpowiedzi udziela nasza wykwalifikowana kadra.


Dziękuję za rozmowę.
Rozmawiała Dominika Ciurzyńska

Media branżowe
https://instalreporter.pl/
Magazyn Grupy SBS
https://www.ogrzewnictwo.pl/
Szukaj