"Akademia Efektywnej Sprzedaży SBS" - podsumowanie akcji
84 godziny - tyle czasu czasu spędziliśmy w marcu wspólnie z handlowcami i trenerami psychologii biznesu, którzy przyjechali na szkolenia "Akademia Efektywnej Sprzedaży SBS". Były to dla nas chwile intensywnej szkoleniowej pracy, ale też świetnej zabawy i branżowych rozmów.
Trening czyni mistrza! W ciągu pięciu kolejnych tygodni – od 22 lutego do 23 marca, handlowcy Partnerskich Hurtowni Grupy SBS w kolejnych miastach szlifowali swoje umiejętności handlowe pod okiem trenerów psychologii biznesu. W tym czasie poznali techniki rozmowy z klientem, słuchania go, badania potrzeb. Oprócz części teoretycznej, szkolenia składały się także z warsztatów praktycznych. Uczestnicy stawiali czoła codziennym dylematom stosując trenowane techniki. Nie było to łatwe zadanie, ale wraz z kolejnymi godzinami spędzonymi na sali, stawali się coraz bardziej pewni swoich nowo pozyskanych umiejętności.
Szkolenia łącznie trwały 10 dni, co dało nam 84 godziny szkoleniowe. Przeszkoliliśmy blisko 250 uczestników, z 25 hurtowni partnerskich. Ponieważ wymagały one dużej koncentracji uczestnicy wypili łącznie ponad 120 litrów kawy!
W ankietach ewaluacyjnych kończących szkolenia uczestnicy wyrażali się bardzo przychylnie zarówno o szkoleniu, jak i o prowadzących. Obie średnie oceny wynosiły ponad 5 w skali od 1 - 6 (gdzie 1 oznaczał w ogóle nie motywujące, a 6 bardzo motywujące). 89% ankietowanych zadeklarowało, że szkolenia spełniły ich oczekiwania.
„Praca nad szkoleniami to duże wyzwanie…”
Osobą koordynującą szkolenia ze strony SBS była Anna Pękala – Specjalista ds. Marketingu, którą część z uczestników miała możliwość poznać w ich trakcie. „Cykl szkoleń Akademia Efektywnej Sprzedaży SBS powstał w odpowiedzi na opinie pracowników Hurtowni Grupy SBS, z którymi rozmawialiśmy podczas szkoleń produktowych w latach ubiegłych. Przygotowanie szkoleń handlowych dla tak zróżnicowanej grupy uczestników było nie lada wyzwaniem, zarówno pod względem logistycznym jak i programowym. Mam jednak nadzieję, że szkolenia te spełniły oczekiwania uczestników i przełożą się na ich pracę, a nam w następnych latach uda nam się wykorzystać tegoroczne doświadczenia i zaproponować jeszcze ciekawszą ofertę naszym Partnerom” – powiedziała Anna Pękala.
Okiem trenera: „Wśród uczestników największym zainteresowaniem cieszyły się techniki badania potrzeb i domykania sprzedaży. Podczas tych dwóch dni widziałem jak duży postęp zrobili w tym zakresie. Sądzę, że przełoży się to w sposób wymierny na rezultaty ich codziennej pracy” – powiedział Maciej Zagłoba – Trener Psychologii Biznesu, jeden z głównych prowadzących szkolenia.
Mecenasi akcji Akademia Efektywnej Sprzedaży SBS to nie tylko szkolenia z technik sprzedaży. To również spotkania z Mecenasami akcji, którzy mogli powiedzieć o nowościach produktowych, nowych technologiach, ale także spędzić miło czas na kolacji integracyjnej.
„Akademia Efektywnej Sprzedaży była ciekawą możliwością na spotkanie z naszymi partnerami handlowymi, gdzie poza interesującymi warsztatami sprzedażowymi mieli okazję spotkać się z nami, swoimi dostawcami, poszerzyć wiedzę na temat naszej specjalizacji, co z pewnością pozytywnie wpłynie na naszą przyszłą współpracę. Dodatkowo wieczorne spotkanie integracyjne pozwoliło nam w nieformalnej atmosferze na poprawę naszych kontaktów interpersonalnych” – powiedział podsumowując akcję Dyrektor Handlowy Stiebel Eltron Sławomir Romanowski.
„Po raz pierwszy braliśmy udział w imprezie o takiej formule. Była to dla nas okazja do zaprezentowania naszej firmy klientom zrzeszonym w jednej grupie handlowej. Dodatkowo mogliśmy przyczynić się do podniesienia ich wiedzy nie tylko z zakresu technik sprzedaży, a także z naszych produktów” – podsumowuje współpracę Mateusz Zamojski – Dyrektor Wobet-Hydret.
Materiał z wydania Targi/2018 "Magazynu Grupy SBS"